Als pas afgestudeerd Burgerlijk Ingenieur aan de KUL, begon Jan Verhoeven zijn carrière in 2004 bij Asea Brown Boveri in de hernieuwbare energiesector. Via verschillende functies in binnen- en buitenland (Italië en Finland) werd hij in 2009 gevraagd om het Sales Team van de Power Divisie te leiden binnen de Benelux, wat hij uiteindelijk tot 2013 heeft gedaan. Vastberaden om zijn corporate carrière verder kracht bij te zetten, behaalde hij in 2014 een MBA aan de Vlerick Business School.
Het is daar dat de basis werd gelegd van een grote carrièreswitch. Na de nodige voorbereiding, testcases en raad-en advies van doorwinterde ondernemers, heeft hij in april 2015 de stap in het onbekende avontuur gezet en is Gingerwald BVBA opgericht, een B2B juice-concept dat door middel van verse koudgeperste fruit- en groentesappen en interactieve juice-corners de gezonde keuze op de werkvloer toegankelijker en leuker maakt.
Na een bloeiende opstartperiode van 3 jaar heeft Gingerwald ’teen aan wal’ gezet binnen de booming trend van de B2B-wellness sector, en staat het nu aan de vooravond van hun eerste pilootprojecten om Gingerwald ook tot bij de consument te brengen.
Gingerwald maakt cold-pressed juice shots, momenteel voor op de werkvloer. In 2019 willen ze naast een B2B ook een B2C markt aanspreken.
Om dit mogelijk te maken gaan ze crowdfunding en lanceren ze hun campagne live op de Crowd By Night. Deze live lancering is meteen de afsluiter van het congres.